poniedziałek, 26 listopada 2012

Stairs

W tym poście chciałbym pokazać projekt, który wydaje się być prost ale w rzeczywistości to mozolna praca. A chodzi o model schodów, które robiłem wczoraj przez ok. 3 godziny.

Może się wydawać, że robienie tak prostego modelu zajmuje maksymalnie 20 min, nic bardziej mylnego. Jeśli dobrze przypatrzycie się obrazkowi, zauważycie że starałem się osiągnąć wrażenie wytartych schodów używając w programie Blender, którego używam, opcji Sculpt Mode, którą bardzo łatwo można modelować. Lecz rzeczą, która zajmuje najwięcej czasu jest teksturowanie. Osobiście korzystam z tekstur ze strony http://www.cgtextures.com ponieważ mają tam bardzo ładne zdjęcia. Przy nakładaniu tekstury użyłem techniki malowania na modelu 3D (na pewno kiedyś wytłumaczę jak się to robi ale na razie sam nie do końca wiem jak to działa) i w ten sposób powstała piękna mapa UV.

Jeśli będziecie mieć jakieś pytania piszcie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz