poniedziałek, 17 grudnia 2012

Skin Modifier

Siema, w dzisiejszym poście mam zamiar wam pokazać opcję, którą znalazłem w najnowszej aktualizacji Blendera 2.65, a jest nią Skin. Za jej pomocą zrobimy dzisiaj prosty model człowieka.

A więc zacznijmy. Otwieramy Blendera i ukazuje nam się zwykłe okno startowe. Zaznaczamy cube, klikamy Tab lub w pasku na dole wchodzimy w widok Edit Mode, następnie gdy mamy zaznaczone wszystkie wierzchołki klikamy skrót klawiszowy Alt-M i At Center. Zostaje nam jeden wierzchołek na samym środku, którego możemy dowolnie powielać. Teraz w oknie Properties, wchodzimy w zakładkę Object Modifier i klikamy Add Modifier a następnie klikamy: Mirror, Skin i Subsurf.

Gdy już to zrobimy dookoła naszego wierzchołka pojawiły się ściany. Klikamy na klawiaturze numerycznej 1 i 5 a następnie za pomocą klawisza E, powielamy nasz wierzchołek tak aby ułożenie końcowe siatki przypominało umiejscowienie najważniejszych stawów ludzkiego ciała. Teraz skalujemy wierzchołki i krawędzie aby uzyskać kształty zbliżone do postaci człowieka. Efekt końcowy powinien wyglądać mniej, więcej tak.

Na koniec zatwierdzamy wszystkie Modifier w takiej samej kolejności jak je dodawaliśmy lub jeśli chcemy animować postać w Modifierze Skin klikamy Create Armature. 

A teraz ciekawostka apropos Skin Modifier. Tworzy on tzw skin tylko dookoła wierzchołków i krawędzi, jeśli włączy się go gdy obiektem, który edytujemy będzie np. sześcian to efekt będzie taki, że tylko wokół krawędzi pojawi się skim a środek naszego cuba pozostanie pusty.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz